laupäev, oktoober 30, 2010

Hiiumaa Noortefoorum

"Ma olen teinud väga õige valiku, tulles täna Hiiumaa Noortefoorumile!" ütles üks osalejatest täna Käinas toimunud hiidlaste Noortefoorumil "Noored ja Kohalik Omavalitsus". Väga eestlaslik on naabrite tegusid kritiseerida :D, aga mina teen kannapöörde ja ütlen, et minusse tekitasid hiidlaste "kärajad" WOW-efekti ja nõustun seega eelpool tsiteeritud inimesega.

Minu hommik pidi algama 8.00, kuid algas 8.32. Ma tegin seepeale kiiruga putru ja seadsin end valmis, et jõuda 9.30-ks Haapsalu kesklinna, kus Eesti Noorteühenduste Liidu tegevjuht Anni Kuller pidi mind auto peale võtma. 9.15 selgus, et Anni oli ka hilinenud ja oli see moment just Tallinnast välja sõitnud. Siiski jõudis ta 10-ks Haapsallu(100 km 45 minutiga!) ja meie sõit üle mäsleva mere võis alata. 11.45 olime viimaks saarel ja Anni jätkas oma hommikul valitud "väledam kui gepard" sõidustiiliga :D ning peale 12 astusime Käina Huvi- ja Kultuurikeskusesse sisse. Maja oli kahekorruseline ja noortefoorum toimus II korrusel. Trepi pealt andsid juba silmad märku, et sümboolse tasu eest pakutakse isetehtud küpsetisi ja tasuta kohvi. Võtsin kohvi ja kooki ning tutvusin kohalike ning külalistega, teemaks kujunes rahvatants ;). Kiiresti võis märgata punast lustakat elevandikostüümi, ja selle sees olnud poissi, mis on tugiõpilaste maskott ja näitas piltlikult, et maitsvad küpsetised olid müügil Tugiõpilaste poolt spetsiaalselt tänaseks avatud Noortekohvikus. Kokku oli Töötubasid 4 ja mis on tähelepanuväärne, töötoad tekitati kohapeal Avatud Ruumi meetodil(enne selle päevaosa algust küsiti osalejatelt mis aspektist keegi üldteemat arutada soovib ja siis leidus paar osalejat, kes pakkusid mingi alateema ja nende ümber kogunesid inimesed, keda ka see teema huvitas ning siis mindi gruppidesse). Ise sattusin poole arutelu ajal töötuppa, mis rääkis KOV-i ja Noorte suhetest. See oli väga huvitav ja tugines väga palju näidetel. Kõige enam meeldis mulle teema "Hiiumaa Euroopa kaardile", aga ei hakanud töötuba vahetama. Moderaator Kaisa Orunuk, Hiiumaalt pärit Eesti Noorsootöö Keskuse töötaja, käis korra ütlemas, et töötoas, kus oli ainult 3 preilit, käib viljakas arutelu.

Siis sattus mulle kätte Hiiumaa noorte ajaleht Glasuur, kus sai lugeda Hiiumaa noortekogu MTÜ Hiiumaa Ankur retkest ENLi Suvekooli, projektide kasulikkusest,elust Suurbritannias ja Maltal, koostööst prantslaste ja narvakatega, haldusreformist ja sõduri ning meremehe elukutsest. Ühes ruumis tegid Haapsalu kolledži esindajad plakatipilte inimestest, millest kujundati valimisplakat. MTÜ Hiiumaa Ankur juhatuse esimees Hergo Tasuja tegi päeva jooksul ka mulle ettepaneku korraldada kohtumine nende ja Läänemaa Noortekogu vahel. Peale lõunat tulid kõik uuesti ühte ringi(kokku oli ca 40 inimest - omavalitsustegelasi, noori, noorsootöötajaid), kus Anni ja Eesti Mittetulundusühingute ja Sihtasutuste Liidu juhataja Urmo Kübar rääkisid kaasamisest ja noorte kaasamisest(noorte kaasamisel on paar lisaaspekti). Oma osa oli seal ka minul, kus ma tõin positiivseid näiteid kaasamisest ja seoses sellega ka paar asja, mida ma aktivisti elustiiliga olen saanud. Kahju, et aega ainult 1,5 h oli, ma arvan, et me kolm oleksime tahtnud veel rääkida väga kõvasti(vähemalt mina tahtsin väga). 16 meie osa lõppes. Anni oli oma kiirusega väga järjekindel: ta suutis vahetada peale meie osa paar mõtet ja sõita siis praamile. Sadamas olime 16.15 ja 16.25 istusime juba praami restoranis laua taga, kus ma Anniga Hiina Turakat ja Stressi mängisin, hiidlaste kingitud mängukaartidega. Päris naljakas oli, eriti Stress :D.

Igatahes, sellise mõnusa vahepalaga minu kui Läänemaa Noortekogu esindaja(kahju, et teised noortekogulased kaasa ei saanud tulla) retk Hiiumaale lõppes(muidugi, ma jõudsin koju ka lõpuks :)). Võib-olla kõige olulisem seejuures oli, et kogu üritus oli väga hubane(aga see ongi nii, kui inimesi on vähe). Loodan, et ka meie Noortefoorumile saab mõni hiidlane tulla ning saame ka neile tutvustada kui huvitav ja põnev läänlaste foorum on. Seda, kui väga ägedalt põnev Läänemaa Noortefoorum 3. detsember tuleb, aga kuuleme projektijuht Jana käest...

Harri
Läänemaa Noortekogu

2 kommentaari:

  1. Nii tore, nii tore, et selline positiivne vastukaja :)

    Ja nii kahju, et teie noortefoorum on just siis, kui ma pean Rakveresse sõitma. Aga hoian teile korraldamisel pöialt ! :)

    Liisa Hiiumaa noortekogust MTÜ ANKUR

    VastaKustuta
  2. hahah :) vahva lugemine ja tore mälestus gepardi kiirusel möödunud päevast - thnx!!! alati valmis uueks sõiduks ;)

    VastaKustuta